firemný ambasádor značky

Ako inšpirovať vašich zamestnancov, aby sa stali ambasádormi vašej firmy ?

Firmy platia obrovské množstvo peňazí influencerom a celebritám, ktoré majú za úlohu propagovať ich značku. Uvažovali ste však už niekedy nad tým, kto vašu značku dokonale pozná a je prirodzenou tvárou vašej firmy? 

Vaši zamestnanci sú kľúčom k úspechu vo vašej firme pri vytváraní internej kultúry a rovnako sú vaši primárni ambasádori

Ak chcete maximalizovať brand awareness vašej firmy pozrite sa na to, ako je možné vybudovať ambasádorskú základňu vašej značky interne. Sú vaši zamestnanci stotožnení z víziou firmy? A dokážu ju šíriť ďalej?

(Pozn. Ak nemáte správne nastavenú vašu víziu a misiu, vráťte sa na úplny začiatok).

Ako vybudovať z vašich zamestnancov ambasádorov?

Odpovedzte si na otázku: Sú vaši zamestnanci šťastní, motivovaní a dostatočne zapojení?

Skôr ako sa môžete usilovať o budovanie ambasádorov je potrebné zodpovedať si na otázku, či sú vaši kolegovia dostatočne spokojní vo firme. Budovanie kultúry je jedna zo základných a zároveň najväčších výziev pre každého zamestnávateľa. A bohužiaľ, štatistiky odrážajú, že spoločnosti majú čo robiť pri vytváraní kultúry, v ktorej sú ich zamestnanci hrdí na to, že sú súčasťou firmy, ktorú by mali reprezentovať.

Až 64 % kandidátov uviedlo, že vyhľadávajú informácie o firme online a 37 % z nich uviedlo, že prejdú rýchlo na iné pracovné ponuky, ak nenájdu dostatočné informácie z pozadnia spoločnosti online. (zdroj: zety.com)

Ako vytvárať inšpiratívne prostredie v práci?

Budovať kv práci „komunitu“, do ktorej sa ľudia budú radi vracať je výzva na každý deň. Dlhodobo pritom pomáha nastaviť si nasledovné:

  • Budovať silnú integračnú stratégiu
  • Podporiť obojstranné komunikačné kanály
  • Vytvárať neustále príležitostí pre rozvoj
  • Napĺňať primárne potreby zamestnancov. Každý človek potrebuje pohodlie, zdravú kultúru, príjemný kolektív a mnohí aj kariérny postup. Ak napĺňate dané body je veľká pravdepodobnosť, že váš pracovný kolektív bude šťastný a angažovaný. Každý zdravý kolektív sa skladá z jednotlivcov, ktorí sú ochotní podeliť sa o to, ako milujú prácu vo vašej spoločnosti a aké skvelé veci robí.

Až 50 % kandidátov tvrdí, že by nepracovali pre spoločnosť so zlou povesťou – ani za zvýšenie platu. (zdroj: Betterteam Blog 2017)

Zamestnanci ako dlhodobí ambasádori značky

Investovanie do vašej firemnej kultúry vám pomôže zabezpečiť, aby zamestnanci mohli pôsobiť ako ambasádori značky autenticky, nadšene a konzistentne. Pripravte ich na to od prvého momentu, kedy ich prijímate do vašej firmy. Prikladáte dostatočnú dôležitosť prvému dojmu a tomu ako ich uvítate v práci?

Len 12 % zamestnancov súhlasí s tým, že ich firma robí dobrú prácu pri prijímaní nových zamestnancov. (Zdroj: State of the American Workplace Report Gallup 2017)

Tipy ako povzbudiť zamestnancov, aby prevzali úlohu ambasádorov

Máte zavedenú internú marketingovú stratégiu? Je dôležité vedieť, čo chcete dosiahnuť, ako sa k tomu dostanete a ako merať úspech. Berte to ako interný marketingový plán. Počas fáz plánovania sa môžete zamestnancov opýtať na ich názor a myšlienky. Je to dobrý spôsob, ako im dať pocítiť, že sú hodnotní a sú súčasťou procesu už od začiatku.

69 % uchádzačov o zamestnanie sa pravdepodobnejšie uchádza o prácu, ak si daná firma aktívne buduje značku (Zdroj: Glassdoor 2016)

Podeľte sa o svoju víziu so zamestnancami
Akonáhle je vaša vízia konsolidovaná, je dôležité zdieľať ju so zamestnancami. Musíte sa uistiť, že všetci sú na rovnakej vlne a pracujú na rovnakom cieli. Ale tam to nekončí. Udržujte komunikačné kanály otvorené, zostaňte transparentný, zbierajte spätnú väzbu a zabezpečte, aby sa komunikovalo jednotne a jasne.

Poskytnite zamestnancom nástroje, ktoré potrebujú na vytvorenie reklamy pre vašu značku
Ak by ste napríklad chceli, aby zamestnanci vytvárali a zdieľali obsah sociálnych médií v mene vašej firmy, možno by ste ich mali vybaviť nástrojmi, ktoré im v tom pomôžu čo najefektívnejšie – ukázalo by sa, že si ceníte ich a brať svoju úlohu ambasádorov značky vážne.

Až 87 % firiem uvádza kultúru a angažovanosť ľudí ako jednu zo svojich hlavných výziev a 50 % z nich považuje tento problém za „veľmi dôležitý“. (Zdroj: Gobal Human Capital Trends 2015, Deloitte, February 2015)

Poskytnite im vzdelávací workshop, podklady a príklady

Dlhodobo najlepšou sieťou na budovanie vašej značky medzi profesionálmi je Linkedin. Poskytnite vašim zamestnancovm školenie, ktoré ich nie len naučí niečo nové, ale im zároveň dodá inšpiráciu a chuť tvoriť obsah kreatívne a autenticky.

 

Employer Branding na Linkedin

Umožnite zamestnancom prispievať k hlasu vašej spoločnosti
Vysoko výkonní ľudia majú tendenciu chcieť inovovať a prispievať zmysluplným spôsobom a ak im na to dáte príležitosť, pravdepodobne sa stretnete s pozitívnou odozvou. Môžete to urobiť tak, že im umožníte písať príspevky napríklad pre váš firemný blog. Keďže by to bola ich vlastná práca, s väčšou pravdepodobnosťou by zdieľali so svojou sieťou rodinou, priateľmi, či kolegami.

Poskytnite im jasné pokyny na zdieľanie obsahu súvisiaceho so spoločnosťou
Aj keď sa zamestnanci nechcú cítiť mikromanažovaní alebo potláčaní, je veľmi dôležité, aby ste mali zavedené jasné pokyny, najmä pokiaľ ide o zdieľanie informácií o vašej spoločnosti s verejnosťou, napríklad prostredníctvom sociálnych médií. Stanovenie jasných usmernení o tom, čo zamestnanci môžu a čo by nemali zdieľať od začiatku, im ponúkne autonómiu zdieľať obsah bez toho, aby sa museli pýtať dodatečne. V opačnom prípade pri poukazovaní na chyby by ich to mohlo úplne odradiť. 

Ambasádorky

Odmeňte úsilie ambasádorov vašej značky
Na konci dňa chcete, aby vaši zamestnanci zostali motivovaní a nadšení. Posledná vec, ktorú chcete, je, aby vaši zamestnanci mali pocit, že sa od nich očakáva, že budú mať „mimoriadnu váhu“, keď budú pôsobiť ako ambasádori značky, pretože to môže rýchlo stlmiť ich nadšenie. Jednoduchý spôsob, ako ukázať, že si vážite ich oddanosť vašej spoločnosti, je odmeniť ich. Každého človeka motivuje niečo iné. Opýtajte sa vašich ambasádorov, čo by potešilo ich konkrétne. Bonusy, firemné výhody, financie?

Starajte sa o svoj tím ambasádorov značky 
Vaši zamestnanci alebo ambasádori značky sú pre vašu spoločnosť prínosom s potenciálom zvýšiť povedomie o vašej značke, vytvoriť pozitívnu asociáciu s vašou spoločnosťou a pomôcť vám pri náborovom procese. Sú pre vašu firmu prvou a najautentickejšou reklamou zo všetkých. Starajte sa pravidelne o ich potreby a žiadajte od nich spätnú väzbu.

Vyskúšajte si s nami workshop: EMPLOYER BRANDING NA LINKEDIN

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

jojo